Avril Lavigne powraca odmieniona z nowym albumem



Avril Lavigne w ostatnich latach napędziła swoim fanom sporo strachu. Od wydania jej ostatniego albumu minęło ponad pięć lat. Po chwilach grozy i miesiącach milczenia, stało się – album Head Above Water jest już dostępny!

Źródło: avrillavigne.com
Okładka płyty Avril Lavigne

Tajemnicze zniknięcie artystki pod koniec 2014 roku wiązało się z boreliozą, na którą Avril zachorowała kilka miesięcy wcześniej. W kwietniu 2015 roku na łamach magazynu People piosenkarka wyznała: „Przez pięć miesięcy byłam przykuta do łóżka. Bałam się o swoje życie, myślałam że umieram”. Kiedy powoli zaczęła wracać do zdrowia, powoli także pisała nowe piosenki – w ramach rekonwalescencji.


To właśnie piosenka Head Above Water opowiada o ciężkich chwilach w życiu Avril, kiedy

leżąc w ramionach matki czuła jak jej życie powoli dogasa. „[…] Czułam, jakbym tonęła.

Nie mogłam oddychać. Modliłam się do Boga, żeby pomógł mi utrzymać głowę nad

wodą […]” napisała w liście do fanów przed wydaniem singla. Była to pierwsza piosenka,

którą Lavigne zaśpiewała po chorobie: „ […] Nie śpiewałam od dwóch lat. Myślałam, że mój głos będzie słaby, a okazał się mocniejszy niż kiedykolwiek […]”. Taki właśnie jest ten singiel, wypełniony emocjami i silnym wokalem.




Sam album ma być szczerą opowieścią Avril o jej życiu i trudnych chwilach, każda piosenka bazuje na autentycznych doświadczeniach artystki. Jak sama przyznaje w najnowszym wywiadzie dla People, muzyka podnosiła ją na duchu, dzięki niej czuła się lepiej. Początkowo nie pisała piosenek z myślą o nowym albumie, chciała po prostu wyrazić siebie, dać upust emocjom, które w sobie miała. Na szczęście wszystko zmierza w dobrym kierunku: „Czuję się całkiem dobrze. Staram się działać powoli, nie przemęczać się”. Choć choroba była niezwykle trudnym doświadczeniem dla artystki, nauczyło ją to doceniać każdy dzień, każdą chwilę.


Drugim singlem została piosenka Tell Me It’s Over, która opowiada o znalezieniu w sobie siły i stanowczości do zakończenia związku bez przyszłości, pełnego napięć i braku należytego szacunku. Tekst i wokal jest bardzo wrażliwym i osobistym tworem, opowieścią Avril o jej nieudanych związkach. „[…] Chciałam napisać coś klasycznego. Inspirowałam się kilkoma ponadczasowymi królowymi, których codziennie słucham, Billie Holiday, Ellą Fitzgerald, Arethą Franklin czy Ettą James […]”.





Przed kilkoma dniami Avril wydała trzeci singiel - Dumb Blonde z gościnnym udziałem Nicki Minaj. Piosenka ma przekazać, że w porządku jest być silną i niezależną kobietą. Nie należy kierować się stereotypami i zawsze trzeba wierzyć w swoją wartość. Lavigne napisała na Instagramie, że pomysł na utwór zrodził się z jej doświadczeń, kiedy była w związku z mężczyzną, który w nią wątpił i poniżał. „[…] Nigdy nie pozwól nikomu się poniżyć za to kim jesteś. Walcz. Bądź sobą […]”.





Płyta Head Above Water dostępna jest od 15 lutego w sklepach i serwisach streamingowych.



Źródło: people.com

Avril Lavigne


 Marek Dziobak






Komentarze

Popularne posty

Japoński samuraj niechciany w USA, czyli dlaczego Nissan Skyline R34 jest nielegalny w Stanach Zjednoczonych

Co kojarzy nam się z USA? Subiektywny przegląd amerykańskiej kultury

What is this shit, really?